19 Ekim 2010 Salı

kiymali, peynirli ve ispanakli Pide

bugün uydurukdan bir pide denedim, gayetde güzel oldu.
gerci uydurmaya luzumda yoktu cünkü yengemden güzel bir pide tarifim vardi.
ama gel görki lazim olunca bi türlü tarif kagitlari arasinda onu bulamadim.
bu tarifle ilgili aklimda olan sadece icinde yogurt olmasiydi :)
e bende netten baktigim tariflerin ana maddesi olarak un maya tuz ve su görünce ayriyetten yogurdu ekleyim dedim. birde fazladan bir yumurta kullandim.

tabi cogu kisinin güzel bir pide tarifi vardir, ama ben yinede ne olur ne olmaz diye kendim icin bu tarifi yazmak istiyorumki bidaha aramak zorunda kalmayim :)





(ortalama 16 tane cikiyor benimkiler gibi tepsinin ebatinda uzun yapinca)

Hamur Malzemeleri:
1 kg un
(ben yarisini beyaz un, yarisini siyah un kullandim=roggen volkornmehl)
1 maya
3 YK yogurt
1 Yumurta
tuz
aldigi kadar ilik su


üzerine:
1 yumurta


icine: ne istenirse= evde ne varsa:)

maya eger derin dondurucudaysa bir (misal) su bardagina koyulur, üzerine kaynar su ilave edilir ve bir caytabagi ile kapatilir.

bu arada istenilen ic malzeme hazirlanabilir.

maya köpürünce bir kaba alinir, yogurt, yumurta ve tuz ile karistirilir.
hamur yogurma kabindaki una ilave edilir ve yogurmaya baslanir. aldigi kadarda ilik su eklenir hamura.
yumusak bir hamur olacak.

hamur mayalanmaya birakilir.

Sonrada istenen büyüklükte bezeler yapilir ve hamur acilip icine malzeme konur.
sekil verilir ve 200°C´lik firinda pisirilir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canim ellerine saglik cok nefis olmus
bende almanya da yasiyorum
sevgilerimle
leyla