17 Ekim 2010 Pazar

Peynirli veya Kiymali Börek



Bugün bu güzel Böregi burda paylasmak istiyorum.
(Fakat birde özrüm var, malesefki uzun zamandir yaptigim ve cokta memnun oldugum bu Tarifi kim blogunda/sitesinde bizlerle paylasmisti hatirlamiyorum. aklimda 2 blog ihtimali vardi ama bulmaya ugrastiysamda o bloglarda bulamadim. eger kimin paylastigini bilen varsa banada bildirirse cok memnun olurum ve yazmak isterim.)


yukardada belirtdigim gibi bircok defa yaptigim ve beyendigim bir Börek bu. Deneyen misafirlerde hep beyenmistir. bu tarifi bizlerle paylasan blog/ site sahibine cok tesekkür ederim.

Disi citir, ici yumusak lezzetli bir börek.

ister kiymali, ister peynirli hazirlayabiliriz. ben cogu zaman peynirli yapiyorum.


MALZEMELER:

hazir yufka - sigara böregi yufkasi gibi kesilir.
(ben hazir ücgen yufka kullaniyorum, iclerinde 24 tane oluyor)

Sos:
5 YK yogurt
3 YK süt
1 Yumurta aki
1 türk kahvesi fincani siviyag
1 tutam toz seker


Üzerine:
1 Yumurta sarisi
2 YK yogurt


Icine:
-ister sogan, kiyma ve baharatlar kavrularak kiymali ic hazirlanir;

-ister 1 kalip beyaz peynir maydonoz ve vegeta ile baharatlanip kullanilir.
(vegeta yoksa pul/toz biber ve karabiberde olur= evde ne varsa yani :))



HAZIRLANISI:
Sos malzemeleri karistirilir.
ücgen yufkalarin üzerine cok dolu olmadan birer YK sosdan dökülür ve yufkaya sivastirilir( yada sürülür´mü diyim :) )

Istenen harc yufkaya konur ve sigara böregi sarar gibi sarilir ama daha "kisa" :)
yani ince ve uzun degilde kisa ve azicik tombik :)

Üzerine yumurta sarisi ve yogurt karisimi firca ile sürülür
ve önceden isitilmis 180°C´lik firinda altlari kizarana kadar pisirilir.

Sonrada oturup afiyetle yenir :) (ama hepsi degil, misafirlere yada ev halkinada kalsin :))

4 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

s a,özüre ne gerek var paylaşmak için yayınlıyoruz:) eline sağlık şifalar olsun inş,selam ve dua ile

Derya dedi ki...

ve aleykümselam susamcorekotu,

yorumun icin cok tesekkür ederim bloguma ilk yorum birakan arkadasim :).

tabiki herkes muhakkak paylasmak icin yayinliyor fakat bazi blogcu arkadaslarimiz kaynak belirtilmesi konusunda cok hassas olduklari icin bende yaptigim tariflerin kime ait veya nereden alindigini belirtmek istiyorum.

sevgilerle

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Derya. Ben de deneyecegim insallah. Sevgiler...

Derya dedi ki...

Tavsiye ederim denemeni :) simdiden afiyet bal seker olsun insallah.